Sauna domowa

sauna w domuTrudno wymienić wszystkie zalety sauny domowej, ale 2 z nich są zdecydowanie najważniejsze:

  • Zdrowie – ujmująć to najprościej, dzięki wysokiej temperaturze panujacej w saunie, podwyższa ona krążenie krwi, relaksuje mięśnie, oczyszcza ciało z toksyn – to wszystko wpływa na umysł, który nabiera energii oraz świeżości. Sauna jest wskazana dla osób chorujących na napięcia mięśni grzbietu, reumatoidalne zapalenia stawów, astme oskrzelową, przewlekłe zapalenie oskrzeli, depresja, bóle reumatyczne i wiele innych. Więcej informacji tutaj. Sauna domowa to doskonały sposób aby szybko zrelaksować się po intensywnym dniu pracy i nabrać inspiracji na czas wolny.
  • Budowanie relacji ze sobą i innymi – dzięki relaksującemu wpływowi na zmysły zarówno wzroku (piękny design), słuchu (możliwość zamontowania nagłośnienia), węchu (użycie różnego rodzaju aromatów np. eukaliptusa, owoców cytrusowych, sosny, cynamonu, mięty czy lawendy), a przedewszystkim kojącego wpływu na ciało – sauna domowa zacieśnia relacje osób w niej przebywających. Można do niej zaprosić przyjaciół, znajomych, a przede wszystkim członków rodziny. Sauna domowa to inwestycja, która zwraca się po roku, każdego roku.

Rodzaje sauny w domu

Ze względu na indywidualne prefrencje, wielkość pomieszczenia, polecamy 3 rodzaje sauny w domu:

Sauna sucha
Wykonana z drewna (rodzaje drewna w artykule: Sauna), szkła (drzwi), źródłem ogrzewania jest piec elektryczny ze specjalnymi kamienia lub piec na drewno. Temperatura wacha się od 60 do 90 oC. Wigotność jest regulowana ręcznie poprzez polewanie kamienii wodą (z możliwością dodania aromatów). Więcej: Sauna sucha.
Sauna parowa
Wykonana z profili alumuniowych oraz hartowanego szkła (możliwe różne wariacje) do budowy ścianek oraz drzwi. Głównym źródłem ogrzewania jest generator pary który jest kontrolowany poprzez panel sterujący – kontroluje on czas (timer), temperature oraz wilgotność. Więcej: Sauna parowa.
Sauna Infrared
Podobnie jak sauna sucha, jest wykonana z drewna, ale źródłem ogrzewania są promienniki podczerwieni. Dzięki sprawdzonej technologii, jest to rozwiązanie innowacyjne, bezpieczne oraz solidne. A dzięki ciekawym dodatką jak np. nagłośnienie, oświetlenie LED można ją jeszcze bardziej unowocześnić. Więcej: Sauna infrared.

Sauna domowa – zalecenia korzystania

  1. Biżuteria – zdejmij biżuterie, inaczej Cię poparzy
  2. Choroby – jeśli cierpisz na choroby, szczególnie przewlekłe, ostre lub nietypowe, skontaktuj się z lekarzem przed użyciem sauny
  3. Odpoczynek – po saunie odpocznij przez min 20 minut, wczuj się we własne pole energetyczne, zgłębij swój relaks. Nie przez przypadek sauna to wyjątkowy sposób relaksu, który towarzyszy ludzkości od kilku tysięcy lat
  4. Pierwszy raz – na początku nie przekraczaj 10 min, pozwól swojemu organizmowi się przygotować do nowych doświadczeń
  5. Pozycje – zacznij od dolnej ławy i stopniowo przenoś się wyższych ław, dzięki temu więcej czasu spędzisz w saunie i lepiej rozłożysz różnice temperatur w czasie
  6. Schłodzenie – najlepsze efekty zdrowotne osiąga się po użyciu sauny i schłodzeniu ciała – weź ziemny prysznic lub użyj bali z zimną wodą, którą wylewasz na głowe
  7. Woda – w saunie wypacasz nawet 1,5 litra wody – przygotuj sobie butelkę z wodą do uzupełnienia płynów